Energitjeck
DI Byg kontaktede ønskede at gennemføre en kampagne, der kunne trænge igennem til danske boligejere. Opgaven var enkel nok: Forklar danskerne, at der er penge at spare, hvis de energirenoverer deres bolig. Gør det på en anderledes måde.

Sammen med lokalaviserne udviklede vi det, der skulle ende med at blive den største fælles indsats hidtil set mellem Danmarks konkurrerende lokalavis-netværk. Over 5 uger gennemførte vi sammen med lokalaviserne en fælles temarække under navnet UGENS ENERGITJECK baseret på 5 hovedemner. Temaet nåede i ugerne ud til flere end 1.7 mio brevsprækker og postkasser hver uge. Parallelt producerede vi 5 radioprogrammer om energirenovering, som blev broadcastet af flere end 100 lokalradiostationer over hele Danmark.

Resultater: Kampagnen tiltrak flere end 75.000 besøg til energitjeck.dk i kampagneugerne, hvoraf flere end 30.000 spillede med i Energitjeck quiz'en. Brugerne genererede flere end 930.000 sidevisninger godt hjulpet af quiz'en. Tusinder tilmeldte sig Energitjeck nyhedsbrevet, og her to et halvt år efter kampagnen stadig havde flere end 7.000 modtagere på nyhedsbrevet.

Hvis du vil høre mere om, hvordan landsdækkende mediepartnerskaber kan udvikles, skal du kontakte Hans Theisen på tlf. 4057 5002.